OYUNUN BÖLÜMLERİ
NUSRAT isimli mobil oyunumuz 6 bölüm olarak tasarlanmıştır.
1. Deniz Muharebeleri
a. Nusrat Mayın Gemisi ile Mayın Döşeme:
Sisli ve yağmurlu 7 Mart 1915 gecesinde, Nusrat mayın gemisi ile, düşman gemilerinin projektörlerine aldırmadan elimizde kalan son 26 mayını Karanlık Liman’da düşman gemilerinin manevra alanlarına başarı ile bırakılması Çanakkale Muharebesi’nin en önemli dönüm noktalarından birisidir. Nusrat’in, mayın dökülecek yeri çok iyi seçmiş olması öylesine büyük bir başarıydı ki, 18 Mart Zaferi’nin başlıca etkenlerinden birini oluşturmuş, Türk topçusuyla birlikte Nusrat’in bu hizmeti pek büyük olmuştur. Oyuncu bu bölümde, Nusrat Mayın gemisinin dümenine geçerek, tıpkı muharebede olduğu gibi, 26 adet mayını gün ağarmadan ve düşman projektör ışıklarına yakalanmadan boğaza döşeme görevini gerçekleştirmeli ve limana geri dönmelidir.
b. 18 Mart Boğaz Harbi:
Sabah başlayan ve gün bitimine kadar devam eden, Menzili ve tahribat gücü düşük Osmanlı topları ile sayıca bizden çok üstün olan ve dünyanın en güçlü deniz donanmalarına karşı verdiğimiz şiddetli bir deniz muharebesinin yaşandığı andır 18 Mart. Saatlerce şiddetli top atışları altında düşman gemilerinin menzilimize girmesini beklediğimiz andır 18 Mart. Oyuncu, tıpkı 18 Mart 1915 tarihinde yaşandığı gibi sahip olduğu farklı menzil, farklı tahribat gücü ve farklı mermi doldurma hızlarına sahip 3 Osmanlı Top Bataryası’nın başına geçerek, Çanakkale Boğazı’nı geçmeye çalışan düşman gemilerine izin vermemelidir.
2. Kara Muharebeleri
Çanakkale Deniz Savaşları’nın, 18 Mart 1915 tarihinde Müttefik donanmasının başarısızlıkla sonuçlanan boğazı geçme harekâtı ve bu sıradaki gemi kayıpları ile sınırlı değildir. Asıl çetin savaş, kara muharebeleri bundan sonra başlamış ve 1916 yılının Ocak ayına kadar devam etmiştir. Düşman tarafından 25 Nisan 1915 gecesi, 6 farklı koydan Gelibolu’ya çıkarma yapılmıştır. Bu koylardan ikisi oyunumuzda bulunmakta ve Osmanlı perspektifinden çıkarmaların hissiyatı gözler önüne serilmektedir.
a. Tekke Koyu Çıkarması:
Oyuncu, Sahip olduğu tüfek, tabanca, süngü ve az sayıda mermisini kullanarak, Filikalar ile Seddülbahir’e çıkarma yapan ve sayıca çok üstün olan düşman kuvvetlerinin Vatan Toprağı’na ayak basmalarına ve ilerlemelerine izin vermemelidir.
b. Kirte:
Oyuncu, Kirte’yi ele geçirmek üzere taarruza başlayan düşman kuvvetlerine öncelikli olarak elindeki tek top ile karşılık vermeli, sonrasında siper muharebesi ile karşı koyarak Kirte’ye ilerlemesine izin vermemelidir. Oyuncu, tüfek, süngü ve az sayıda mermisi ile belirli bir süre siperini savunabilirse, yardımına destek kuvvetleri gelecektir.
c. Arıburnu (Anzac) Koyu Çıkarması:
Oyuncu, Sahip olduğu tüfek, tabanca, süngü, makinalı tüfek, top ve az sayıda mermisini kullanarak, denizden çıkarma yapan düşman kuvvetlerinin Vatan Toprağı’na ayak basmalarına ve ilerlemelerine izin vermemelidir.
d. Conk Bayırı:
Oyuncu, öncelikli olarak düşmanın makine tüfek siperlerine sızarak etkisiz hale getirmelidir. Makineli tüfekleri ele gecirdikten sonra hücuma kalkarak, mermisi, mermisi bittiği anda ise süngüsü ile düşmana saldırıya geçerek etkisiz hale getirmelidir.